מפות – העתיד של תוצאות החיפוש כבר כאן
לרוב, כאשר גולשים מן המניין מחפשים דבר מה במנוע החיפוש ניכר כי על מנת לספק להם תוצאות יותר רלוונטיות, משתמש מנוע החיפוש במיקומם הגיאוגרפי בכדי להחליט אילו תוצאות יוצגו במיקומים הראשונים עבור כל גולש בנפרד. הטרנד תפס תאוצה וכיום רוב התוצאות הראשונות יהיו מבוססי מיקום ויוצגו על גבי המפות של מנוע החיפוש או יקשרו לאתרים אחרים אשר מוטמעות בהן מפות ומיקומים דוגמת פלטפורמת המפות האיכותית של בזק 144.
איך מתאפשר חיפוש מבוסס מפות?
נכון להיום, תוצאות מבוססות מיקום עושות זאת בזכות שלושה אמצעים בולטים: כתובת ה- IP של הגולש, ה GPS – המובנה הקיים בכל טלפון חכם מודרני, ורשתות WIFI ותקשורת סלולרית הפרושות במקומות שונים ברחבי הארץ. כאשר מנוע החיפוש מקבל את בקשת החיפוש מהגולש הוא באופן אוטומטי שואב את הנתונים מהמכשיר ממנו נשלחה הבקשה ויציג לו את התוצאות הקרובות אליו ביותר – מבחינה גיאוגרפית על המפה המובנית של מנוע החיפוש, כאשר אחריה יגיעו תוצאות חיפוש אחרות אשר גם עושות שימוש במפה.
הטמעת מפה באתר – איך עושים זאת?
כאמור, למנוע החיפוש המודרני יש חיבה לתוצאות מבוססות מיקום – ובצדק! כאשר אנו מחפשים למשל מסעדה, או בעל מקצוע השאיפה שלנו היא כמעט תמיד לקבל את השירות כמה שיותר קרוב אלינו (זאת בהנחה שאנחנו מבצעים את שאילתת החיפוש מהבית או מהמשרד). בעקבות היגיון זה, מומלץ לכל אתר באשר הוא להשתמש בכלי מפות כזה או אחר בתוכו. על מנת להכניס מפה לאתר ניתן לעשות שימוש במפות של מנוע החיפוש עצמו – תהליך פשוט וקל הדורש הטמעת IFRAME של המפות בתוך הקוד של האתר המארח. כמובן שניתן גם להטמיע מפות של אתרים אחרים (לעיתים הן אף טובות יותר ונוחות יותר) אך יש לברר קודם לכן אם הן מוגנות בזכויות יוצרים.
מפות במובייל
באתרים ידידותיים למובייל (Mobile – Friendly) השימוש במפות אף משמעותי יותר. זאת בשל העובדה כי כל מכשירי הטלפון החכמים עושים כיום שימוש באפליקציות של מפות, בין אם אתם במכשיר אנדרואיד, אייפון, או ווינדוס מובייל, קל לעשות הפניה מאתר לאפליקציית המפות המובנת בתוך המכשיר הסלולרי – דבר אשר עוד יותר מקל את השימוש בהן ומחזק את מעמדם בקרב מנועי החיפוש.
לא רק מנועי חיפוש – גם הגולשים יאהבו אתכם
אומנם דיברנו כאן על השימוש ההולך וגובר של מנועי החיפוש בתוצאות הכוללות מפות, כאלו או אחרות. אך הסיבה לכך היא פשוטה – הגולשים אוהבים אותן – הן ברורות, מספקות את המידע שבסופו של דבר הכי מעניין אותנו, ועליהן ניתן לראות מספר תוצאות במקביל ולבחור בקרובה אלינו ביותר. אז במידה ויש בידכם אתר, היו חכמים – השתמשו במפות.