כיצד השתנה עולם הפרסום בשנים האחרונות?
כל עסק מחויב לבצע מספר דברים בכדי להרוויח ולהגיע להישגים, בין היתר על העסק להעסיק את העובדים הטובים ביותר, לתת את השירות או המוצר הטובים ביותר , לעבוד עם הספקים הטובים בתחום, להגיע לפריון גבוה ועוד. אך נראה כי אחד הדברים החשובים ביותר אם לא החשוב ביותר שיש שעל כל עסק לבצע הוא פרסום. באמצעות פרסום ניתן להגיע לקהלים חדשים וכך להשיג לקוחות חדשים לעסק שלך. ניתן לומר בביטחון כי ללא פרסום העסק שלך יגווע ולא יצליח לשרוד למשך זמן רב. אך לא ניתן להתעלם מהעובדה גם כי עולם הפרסום השתנה בצורה דרמטית בשנים האחרונות. כיום עולם הפרסום הדיגיטלי הינו משמעותי הרבה יותר בעולם העסקים והוא מקבל את מרב תשומת הלב. יותר ויותר עסקים מבינים כי עליהם לפרסם במרחב הדיגיטלי וכך להגיע ללקוחות רבים יותר.
נוכחות אינטרנטית – מה זה כולל?
אז מה כולל למעשה המרחב הדיגיטלי? היכן עלינו לפרסם? יש לציין כי לכל עסק יש תמהיל שונה שעל פיו עליו לפרסם במרחב הדיגיטלי. אך ניתן לומר כי ישנם מספר פלטפורמות שכל עסק חייב להחזיק בהן. הדבר הראשון שעל כל עסק לבצע הוא בנייה של אתר אינטרנט. אתר אינטרנט איכותי הוא דבר שכל לקוח מחפש אחריו ועל כן הוא חשוב ביותר. לצד זאת כל עסק חייב להחזיק גם בדף פייסבוק וזאת עקב העובדה כי רוב הציבור הישראלי נמצא בפייסבוק. יש לציין כי גם בנייה של אתר אינטרנט וגם בנייה של דף פייסבוק אינן מחייבות הוצאה כספית ניכרת.
במה שונה שיווק באינטרנט משיווק רגיל?
ברגע שיש לך נוכחות אינטרנטית גם בגוגל וגם בפייסבוק אתה יכול להתחיל לבצע שיווק באינטרנט באמצעות פלטפורמות אלו. חשוב להבין כי שיווק באמצעות פייסבוק או גוגל שונה בצורה ניכרת מאשר פרסום באמצעים כמו טלוויזיה או עיתון וזאת עקב שתי סיבות עיקריות. ראשית ניתן להגיע לתוצאות מצוינות באמצעות שיווק דיגיטלי וזאת בהשקעה כספית קטנה. כך גם עסק קטן יכול לפרסם את מרכולתו בקלות והגיע לקהלים חדשים. יתרון נוסף של פרסום באינטרנט הוא העובדה כי הכול מדיד ברשתות אלו. גם בפייסבוק וגם בגוגל אתה יכול לדעת בדיוק כמה אנשים ראו את המודעה שלך וכמה אנשים ביצעו פעולה בעקבותיה. כך אתה יכול לדעת האם מסע הפרסום שלך אפקטיבי וטוב.
מדוע כדאי לפנות אל מומחים בשביל לשווק באינטרנט?
חשוב להבין כי בכדי להבטיח כי שיווק באינטרנט לא ידרוש מאתנו תקציבים גבוהים עלינו להבין בדיוק את דרישות הפלטפורמות השונות. כך לדוגמא אם אנחנו מבצעים פילוח שוק לא מדויק בפייסבוק מסע הפרסום שלנו יכול להיות יקר מאוד. זוהי דוגמא אחת מני רבות המסבירה מדוע כדאי לפנות אל חברה מקצוענית שתבצע את השיווק הדיגיטלי שלנו.