קישורי דרופים האם זה עדיין עובד?
קידום אתרים אורגני נשען על המון פרמטרים שונים ומשתנים אבל אחד הפרמטרים הכי וותיקים הוא לא אחר מאשר קישורים חיצוניים המפנים אל האתר שלכם, בעבר לפרמטר זה היה הרבה יותר משמעות וכוח בקידום האתר מאשר היום ובעקבות זאת היו משתמשים מקדמי האתרים המון בטכניקת קישורי דרופים אותה נסביר בהמשך שהייתה מקפיצה את האתר בדירוגים.
בכתבה זו נעסוק בשאלה האם קישורי דרופים עוד עוזרים לקדם אתרים ואם כן באיזה מידה ואילו פרמטרים צריך למצוא בדרופים אלו.
מה זה בכלל דרופ?
דרופ הוא דומיין שבעברו היה אתר פעיל שצבר אליו קישורים מאתרים אחרים ברשת, מסיבה כזו או אחרת הדומיין לא חודש על ידי בעליו והתפנה לרכישה על ידי כלל הציבור, דרופ שכזה יכול פעמים רבות לחזק את האתר שלכם בתוצאות האורגניות במידה והוא אכן מכיל קישורים טובים ורלוונטיים לנושא שלכם.
האם זה עוד עובד היום?
באופן כללי התשובה היא כן! זה עוד עובד אבל… כל עניין הקישורים בשנים החולפות הלך ונחלש ברמת החשיבות לקידום האתר, כלומר פרמטרים חדשים שחודדו על ידי גוגל בשנים האחרונות כמו לדוגמא תוכן איכותי תפסו מקום חשוב יותר בהיררכית הפרמטרים לקידום האתר.
זה לא אומר שקישורי דרופ לא יעזרו יותר לקם את האתר שלכם זה רק אומר שיהיה קשה יותר ושאתם צריכים ששאר הפרמטרים יתאימו ואז באמצעות דרופ איכותי (נסביר מיד מהו דרופ איכותי) לדחוף עוד קצת למעלה את הביטויים שלכם בדירוגים.
מה זה דרופ איכותי? דרופ איכותי הוא דרופ שהתפנה לאחרונה (לא היה זמן רב פנוי לרכישה) שיש לו קישורים מאתרים איכותיים וטובים, שיש לו קישורים מגוונים (לא רק ביטויי אנקור טקסט ממוקדים) ושהקישורים מגיעים מאתרים בנושא שלו ומהתחום שלו.