גוגל נערכת לשינוי של תצוגת התוצאות הממומנות בתוצאות החיפוש
כל שינוי שגוגל מחליטה לעשות במהלך השנים לרוב משמעותי הן עבור הגולש והן עבור אלו שפועלים מאחורי הקלעים. והנה שינוי חדש שהתחיל כבר בתחילת שנת 2016 ומאפשר לנו לראות כי גוגל מסירה את התוצאות של המודעות הממומנות (קמפיינים פרסומיים) בצד השמאלי של הדף, כמו שהתרגלנו לראות עד לא מזמן ומעבירה אותן לחלק העליון שלו. מעכשיו, התוצאות הממומנות, כלומר התוצאות שחברות ועסקים משלמים עבורם מה שנקרא Pay for Clik נמצאות בראשית הדף. מעכשיו ניתן לראות כי יש 4 מודעות פרסום ראשונות בתחילת הדף ועוד כמה גם בחלק התחתון שלו. כלומר, אם עד עכשיו היו עד 10 מודעות ממומנות בצד, עכשיו נראה 4 בראש העמוד ועוד 3 בתחתית שלו. מה זה אומר? זה אומר שכל התוצאות האורגניות (אתרים שנמצאים בעמודים של גוגל כתוצאה מפעולות של קידום אורגני), נדחקים מטה. בפועל זה גורם לסוג של קושי להגיע לעמוד הראשון בגוגל, שכן רק התוצאה החמישית היא התוצאה שמופיעה ראשונה בעמוד מלמעלה.
למה זה יגרום?
שינוי מהותי זה של גוגל אמור בטווח הארוך לעלות את מחירי הקידום הממומן, עם דגש על תחומים שהם תחרותיים בהשוואה לתחומים שהם פחות. למה? כי יש ביקוש גדול יותר לפרסם מודעות פרסומיות, שכן אלו מופיעות ראשונות. אם עד לא מזמן היה ניתן להשיג שטחים פרסומיים במחירים זולים יחסית ובמיקום מצוין, היום ובעתיד המחירים הולכים ככל הנראה לעלות ובגדול. הרעיון הרי הוא לקבל כמה שיותר תנועה, כמה שיותר קליקים על המודעה ולכן אנשים הולכים להשקיע יותר בקידום ממומן. בנוסף, ניתן להסיק שגם ביטויים המכונים ״זנב ארוך״ ולא רק ביטויים מרכזיים יקבלו משמעות בתהליך החיפוש ויקבלו תקציבי פרסום לא מבוטלים.