3 דברים שכדאי לזכור לעשות בעת מעבר אתר
סגור לתגובות על 3 דברים שכדאי לזכור לעשות בעת מעבר אתר
מזל טוב!! בניתם אתר חדש ואתם מתכננים את ההעברה שלו מהשרת פיתוח אצל חברת התוכנה אל השרת שלכם ולהחלפתו של האתר הישן, אבל רגע… חכו יש כמה דברים שאתם חייבים לעשות אם אתם לא רוצים לגרום לנזק לקידום האורגני שלכם!
בעת העברת אתר מישן לחדש יש המון דברים שצריך לקחת בחשבון במסגרת הקידום האורגני אבל ריכזנו עבורכם את 3 הדברים החשובים ביותר.
- קובץ הפניות מהכתובות הישנות לחדשות – הדבר החשוב ביותר שיש לעשות בעת העברת אתר היא הפניה תקינה לכל כתובת ישנה לכתובת באתר החדש, למה זה כל כך חשוב אתם שואלים? אז דמיינו לעצמכם שיש לכם במשך כמה שנים טובות כתובת דואר ספציפית, עם כתובת רחוב, מספר תיבת דואר ועיר אבל לאחרונה עברתם בית ולא עדכנתם אף אחד בכתובת החדשה שלכם, הדואר שלכם ימשיך להגיע לאותה כתובת ישנה נכון? ואם התיבה כבר תפוסה על ידי משפחה אחרת אז הרי שהדואר שלכם יוחזר לשלוח… בדיוק אותו הדבר רק "קצת" אחרת קורה כשגוגל מכיר כתובת אתר במשך כמה שנים, הוא מדרג אותה על פי הקריטריונים שלה בתוצאות החיפוש ואחת לכמה זמן הוא מגיע כדי לבדוק אותה, האם היא זמינה ותקינה והאם משהו השתנה, אך בפעם הבאה שהוא מגיע הוא מגלה עמוד שגיאה 404 כי אף אחד לא עדכן אותו שהכתובת עברה וכך הוא גם יגרום לדירוגים שלכם לצנוח בתוצאות החיפוש.
- העברת הסקריפטים שמחברים את האתר לנכסים – כמעט כל אתר מחובר היום לנכסי מדידה שונים כגון גוגל אנליטיקס, גוגל סרץ קונסול או בכלל פיקסל של פייסבוק, אם התקנתם אתר חדש עליכם לדאוג כי המתכנתים העבירו את הסקריפטים שבזכותם אתם מסונכרנים עם הנכסים של גוגל או פייסבוק.
- תיקון קישורים פנימיים – כמעט לכל אתר יש קישורים פנימיים שבעזרתם מצליחים גולשים לנווט בין עמודי האתר, במידה והתוכן הועתק מהאתר הישן והועלה לאתר החדש בלי עריכת הקישורים סביר להניח כי רבים מהם יהיו קישורים שבורים המובילים לעמודי 404 או הפניות מיותרות, לכן מומלץ לעבור על כולם ולתקן אותם לכתובות החדשות.
Posted in : בלוג