קידום אתרים אורגני
פעם, אוהבים להיאנח העוסקים בקידום אתרים אורגני, הכל היה הרבה יותר פשוט. קידום אתר בגוגל דרש אמנם השקעת לא מעט משאבים, ובראשם זמן וסבלנות, אולם אפשר היה לדעת, ברמת ודאות גבוהה למדי (לא מוחלטת, שהרי בכל זאת האלגוריתם על פיו מדרגת גוגל את אינספור האתרים היה חסוי מיומו הראשון), כי סדרת פעולות מסוימות תוביל בסופו של דבר את האתר אל אחד המקומות הראשונים בתוצאות החיפושים הרלוונטיים.
היום, ממשיכים להיאנח חלק ממקדמי האתרים, הכללים של גוגל משתנים בתדירות כל כך מסחררת עד שקידום אתר כבר נראה לעיתים כמו משימה בלתי אפשרית. במיוחד נמתחת ביקורת על השרירותיות של פעולות גוגל ועל כך שבמקרים רבים גם אתרים "טובים" נפגעים בגלל העדכונים שהתווספו לאלגוריתם.
ואכן, מצד אחד עדכוני פנדה ופינגווין שהשיקה גוגל ב- 2011 וב- 2012, במסגרת המאבק הבלתי פוסק שלה בקידום אתרים אורגני בדרכים פסולות מבחינתה, טלטלו בצורה דרמטית למדי את עולם ה-(SEO (Search Engine Optimization וכמו בכל טלטלה נפגעו גם חפים מפשע ("פשע" במירכאות כמובן, שהרי קידום אתרים תוך התחכמות והפעלת מניפולציות כך שמנוע החיפוש יחשוב שמדובר באתר איכותי אינו עבירה על שום חוק).
אבל מצד שני, המגמה עליה מצהירה גוגל ברורה, ומי שרוצה לקדם אתר בגוגל צריך פשוט לחשוב על טובת הגולשים (ואגב, כלל זה תופס כמובן גם לגבי קידום אתרים במנועי חיפוש אחרים) – ובסופו של דבר גוגל בעצם פעלה למען האינטרסים של בעלי האתרים, שכן אלה שבחרו באנשי מקצוע שהתמקדו בקידום אתרים על ידי התאמתם למנועי חיפוש ולא לצרכים האמיתיים של בני אדם בשר ודם אולי נהנו מדירוג גבוה בגוגל ובשאר מנועי החיפוש, ומשכו אליהם גולשים רבים יחסית, אבל בסופו של דבר התקשו להפוך גולשים אלה ללקוחות מאחר שבאתר עצמו לא הושקעו מספיק משאבים.
יצירת חווית משתמש מלהיבה – הגישה המשתלמת מכל הבחינות
לאחר שהפנדה הפכה את האתרים דלי התוכן ואת שלא הציעו ערך אמיתי לגולש לחסרי משמעות מבחינת קידום אתרים, ולאחר שהפינגווין הפך את מדיניות שתילת הלינקים (שרובם מלאכותיים) בכל מקום לבלתי משתלמת ואף לכזו שעלולה להזיק, יכולים בעלי האתרים ואנשי המקצוע המתמחים בקידום אתרים אורגני להתמקד סופסוף במה שחשוב באמת – יצירת חווית משתמש מלהיבה.
גולשים שחשים כי הם מקבלים ערך מוסף יישארו זמן רב יותר באתר – דבר שגוגל רואה בעין יפה ועל כן משפר את דירוגם של הדפים השונים באתר ובמקביל מגדיל את הסיכוי כי הגולש ינקוט בפעולה הרצויה על ידי בעל האתר (יתקשר, ירכוש מוצר, ימליץ לחבר וכו').
כשגולשים חשים כי הם מקבלים ערך מוסף, גדל הסיכוי כי הם יביעו הערכה על ידי שיתוף הדף או LIKE – וגם זו דרך להרשים את גוגל ובמקביל למשוך עוד גולשים לאתר. הערך האמיתי גם מגדיל את הסיכוי שהגולשים יחזרו לאתר שוב ושוב.
בנוסף להשקעה בתוכן איכותי, כדאי להשקיע במסגרת קידום אתרים במנועי חיפוש גם בהפחתת זמן טעינת האתר ככל האפשר, ובאופן כללי לדאוג שהקוד בו נכתב האתר יהיה תקין ואופטימלי – דבר הדורש מיומנות טכנית גבוהה, המחייבת בחירה מושכלת בחברה שקידום אתרים אורגני הוא המומחיות שלה.