פסיכולוגיה של קניה: טיפים לבניה נכונה של חנות אינטרנטית
האם ידעתם שכמעט 70% מבני דור ה- X מעדיפים לקנות ברשת? הבנה של תהליכי הקניה והפסיכולוגיה של לקוחות אלה חשובה מאוד למי שרוצים להצליח במכירות מקוונות
שם המשחק: ביטחון בקניה
אחד הדברים החשובים ביותר במסחר אלקטרוני הוא הביטחון שיש ללקוח שלכם בקניה מכם. אם האתר שלכם לא ייראה כמו משהו רציני, אם לא יהיו אמצעי פניה מקוונת או טלפונית נוחים וכתובת אמיתית, כל הסיכויים הם שהגולש לא יהפוך ללקוח, אלא ילך למקום אחר.
חלק גדול מהלקוחות – קונים מתוך דחף
וזה אומר, שהם קונים לא מעט על פי מבצעים והצעות מכירתיות מפתות.
אם האתר שלכם יציע מבצעים, ישתמש בקופונים שונים ויעודד קניה "במקום", יש סיכוי גדול שתוכלו לתפוס את מי שמבצעים רכישות אימפולסיביות ולאו דווקא מתוכננות.
מסיבה זו, אם אתם מתכננים או מעצבים חנות אינטרנטית, השאירו מקום מכובד לבאנרים ומודעות.
עיצוב מכובד ויעיל – מקדם רכישות
עיצוב אסתטי של החנות מעודד רכישות ושימוש בה. השתמשו בעיצוב כזה שהוא קל לניווט, כך שללקוח ברור לאן הוא עובר בין הדפים ומה הוא צריך לעשות כדי להשלים תהליכי בחירה וקניה.
חשוב מאוד שהאתר כולו יעלה מהר, ולכן יש לבצע אופטימיזציה לתמונות וסרטונים וזאת מעבר לכתיבה של קוד טוב ומהיר.
דבר נוסף שקשור ב'משימות' שעל הלקוח לבצע בחנות שלכם, הוא שיח מתאים: טקסטים באיכות טובה, פניה מכובדת ועניינית שמתאימה ללקוח.
השפעת הצבע
חשוב מאוד להבין את השפעת הצבעוניות של האתר: לדוגמא הצבע הכחול מגדיל את הזרימה של הלקוח באתר, כיון שהוא מעורר תחושות של הנאה ומשפר ריכוז. זאת, למשל, בהשוואה לצהוב, שעושה בדיוק ההפך.
אדום מעורר אצל לקוחות תחושה של "מכירה" ו"מבצע" ולכן גורם להם להיות יותר חשדניים וערניים: שימו מחיר גבוה של מוצר על רקע אדום, והלקוח יקבל תחושה שהוא מוציא הרבה כסף. שימו את אותו מחיר על רקע כחול והלקוח יקבל תחושה שמדובר במוצר איכותי ויוקרתי.
מצאו תחליפים למישוש ונגיעה
העלו את רמת המעורבות של הלקוח עם המוצר, על ידי מתן תמונות 360 מעלות, אפשרות להחליף צבעים או דוגמנים וכו'.
דבר זה חשוב מאוד, כיון שבחנות וירטואלית אנחנו לא יכולים למשש את המוצר; חלק מהתהליך שמשמש אותנו לקבלת החלטת קניה.
ארגנו את המוצרים בקטגוריות
אל תחששו ליצור קטגוריות ותת קטגוריות למוצרים בחנות שלכם.
ריבוי קטגוריות מאפשר ללקוח להגיע מהר יותר למוצרים שהוא רוצה אבל עוד יותר מזה: הוא יוצר אצלו תחושה שהחנות מגוונת מאוד ושיש בה מבחר גדול. זה חשוב, בעיקר אם אתם רוצים שהלקוחות יחזרו אליכם; הם יעשו זאת אם יזכרו ש"שם היה מגוון יפה…".
לסיום: בנוסף על כל אלה, הציבו מוצרים פופולאריים במקומות הכי נגישים לעין של הגולש. הציגו מוצרים פופולאריים בכניסה לאתר, משולבים עם מוצרים אחרים שיוצרים חבילות שיש בהן תועלת לגולש.