מדד זמני הטעינה של האתר האם הוא משפיע על הדירוג?
גוגל מאז ומעולם הבהירה כי היא מתכוונת להציג בתוצאות החיפוש שלה את האתרים הרלוונטיים ביותר לערך החיפוש אבל לא רק… הם גם רוצים שהגולש שהגיע ממנוע החיפוש שלהם ייהנה מחווית גלישה טובה ואיכותית, כלומר אתר שלא רק מעניק את התוכן הנדרש לערך החיפוש אלא גם מאפשר לגולש ליהנות מהשהייה בו וזמני טעינה הם אחד מהגורמים החשובים ביותר בחוויה חיובית או שלילית של גולש שכן אתר שנטען לאט יכול להוציא את האדם הכי רגוע משלוותו.
מדד זמני הטעינה בשנים האחרונות הוא מדד חשוב עבור מקדמי האתרים אבל עד לא מזמן לא היה באמת פרמטר בעל השפעה גדולה כל כך על דירוג האתר, כלומר הייתה לו השפעה אבל ביחס למתחרים תמיד וביחס קטן בהשוואה לשאר הפרמטרים כמו תוכן לדוגמא.
אם היה לכם מתחרה שהרגשתם שהתוכן שלכם ושלו פחות או יותר באותה רמה, מבנה האתר והתקינות שלו זהים ואתם סמכות זהה לשלו בתחום הרלוונטי אבל עדיין הוא לפניכם מיקום או שניים בתוצאות החיפוש אז יכול להיות ששיפור זמני טעינה באתר שלכם כדי שהם יהיו טובים יותר משלו היה מספיק כדי לסייע לעבור אותו בדירוג.
עדכון מאי 2021 – כל זאת על פי גוגל עומד להשתנות במאי 2021 אז יהיה עדכון אלגוריתם בנושא זמני הטעינה והפרמטר הספציפי יקבל קצת יותר משקל בדירוג האתר שלכם.
עדיין כמקדמי אתרים אנו סבורים שתוכן, סמכותיות וקוד תקין יהיו בעלי השפעה גדולה יותר על קידום האתר שלכם אבל כנראה שנצטרך להשקיע גם קצת יותר בזמני הטעינה מאשר השקענו עד היום.