כל אתר ועסק אפשר לקדם בגוגל, כן אפילו משאבות וואקום
גוגל, אולי האתר הכי מצליח בעולם, ידוע בתור מנוע חיפוש מספר אחד. אבל זהו לא רק מנוע חיפוש אלא מערכת שלימה של מוצרים ושירותים דיגיטליים. לגוגל יש תוכנת תרגום ושירותי פרסום. ועל בסיס האלגוריתם של מנוע החיפוש הזה, ניתן לקדם כל אדם וכל עסק.
בעזרת הכלים הנכונים, אפשר לקדם ולפרסם למשל חנות לציוד משרד, מעבדת מחשבים, שירותי פינוי דירות, חברות יח"צ ואפילו מוצרים פחות ידועים כמו, נניח, משאבות וואקום. ורק כדי לספק את הסקרנות שלכם, מדובר במשאבות החיוניות למדע ובתעשייה. הן משמשות ליצירת חלל נטול גזים או נוזלים, לדוגמא בייצור של נורות, בתעשיית האלקטרוניקה והשבבים, במעבדות כימיה, מארזים של מותגי מזון ועוד. איך גוגל מבצע את המהלך החשוב הזה, קידום ופרסום של כל דבר באשר הוא? כעת הסודות נחשפים.
קידום ממומן בגוגל
פרסום דיגיטלי בגוגל עובד בצורה הבאה. פותחים מעין קמפיין או מסע פרסום שבו קובעים תקציב מסוים. על פי תכנון מדוקדק, גוגל תציף את הקישור לאתר בתוך מנוע החיפוש (תוצאות ממומנות) או תטמיע מודעה בתוך אתרים. הכל על מנת שהציבור הרחב ייחשף. מודעות גוגל זוכות לשיעורי הקלקה גבוהים וניתן בצורה כזאת להשיג יעדי שיווק ומכירות, ומהר.
קידום אורגני בגוגל
קידום אורגני באמצעות גוגל נעשה במודל אחר, שלא על בסיס תשלום למנוע החיפוש. בין היתר, הטכניקות שמשיגות זאת הן הכנסת קישורים לאתרים, יצירת תכנים איכותיים שמושכים גולשים, שדרוג האתר באמצעות תגי מטא, כותרות איכותיות ותיאורי עמודים ועוד. התוצאה – האתר המקודם בצורה נכונה יופיע בתוצאות חיפוש מצוינות. יותר גולשים, לקוחות ואנשים יגיעו לאתר וגם יישארו בו לאורך זמן.
גוגל אנליטיקס
מדובר בשירות חשוב מבית מנוע החיפוש, שמספק מידע חיוני. קיימת גרסה למשתמש רגיל וגרסה לחברות גדולות. אם אתם רק מתחילים לפרסם בגוגל אז עדיף לחכות עם מערכת זו על מנת שתהיו יותר מקצועיים. הרעיון הוא לזהות ולקבל נתונים סטטיסטיים אודות התנועה באתר שלכם.
כך אפשר לזהות מצב קיים וגם לבדוק יעילות של מסע פרסום מקוון או קידום אתרים בתשלום. ניקח לדוגמא אתר של יצרן משאבות ווקום. בעזרת גוגל אנליטיקס מנהל האתר או היצרן בעצמו יוכל לקבל תשובות לכל אלה: כמה אנשים מגיעים לאתר מדי יום. אילו דפים מושכים יותר תשומת לב. האם הגולשים אוהבים את האתר ונשארים בו לאורך זמן או שהם מוצאים אותו משעמם ועוזבים לאחר כמה שניות (ואז בעצם צריך לשפר את האתר או עמודים מסוימים). בנוסף, ניתן לדעת האם גולשי האתר הם מקומיים או מהעולם, האם הגישה היא בעיקר ממחשבים או ממכשירים ניידים ועוד.