איזה הגיון עסקי יש מאחורי בנתינת שירותים בחינם?
באינטרנט נית למצוא מגוון של כלים הנותנים שרות בחינם. יש אתרי איטרנט הנותנים אצלהם פרסום בחינם לגולשים שלהם, יש אתרים נוןשתנים ייעוץ והכוונה בחינם, יש אתרים הנותנים טיפים בחינם ועוד. האינטרנט הוא כלי התקשורת החזק ביותר, כולם נמצאים בו ואפשר למצוא בו הכל. האינטרנט כולל בתוכו כלים חינמיים וכלים בתשלום. אם אתם שואלים את עצמכם מה ההגיון העסקי העומד מאחורי נתינת שרותים בחינם אז גם לשאלה זו יש תשובה. אתרים הנותנים שרותים בחינם הם אתרים העובדים על פלטפונ=מה אחרת. בדרך כלל אתרים כאלו הם אתרים העובדים ומרווחים כסף מכמות הגולשים הנמצאים אצלם באתר, כלומר, ככל שיש להם יותר גולשים באתר ככה יש להם יותר הזדמנות עסקית או שככה הם יותר מרווחים כסף. אתרים אחרים הנותנים שרות בחינם הם בדרך כלל אתרים חדשים, אתרים אלו קבלו טיפ או ייעוץ עסקי שאמר להם לתת שרות בחינם , לפחות בתחילת דרכם, ככה אנשים יכנסו לאתר שלהם ויכירו את המוצר שלהם. לאחר שהאתרים האלו צוברים כוח ואנשים מכירים אותם הם הופכים את המוצר שלהם למוצר בתשלום. בדרך כלל אתרים הנותנים שרותים בחינם זה לתקופה זמנית בלבד.
בעלי עסקים מקבלים ייעוץ עסקי מיועצים מומחים בתחום חשוב לזכור, במידה ותרצה ייעוץ עסקי מקצועי סביר להניח שהוא יהיה בתשלום. נותני השרות החינמי מתחילים את דרכם ללא חשיפה, אף לקוח לא מכיר אותם והם חייבים להתחיל מאיפשהו, הם חייבים לצבור אמון על ידי הלקוחות וכן להוכיח את האיכות שלהם לכן בתחילת הדרך הם מציעים שרות חינמי. בנוסף יש עוד רעיון שעומד מאחורי הפלטפורמה של נותני השרות החינמי והיא שיתופי פעולה. אתרים עושים שיתופי פעולה עם עוד אנשים הנמצאים ברשת הם משפרסמים אחד אצל השני, הם מוכרים שטחי פרסום וכדומה. שיתופי הפעולה האלו מניבים כסף מהגולשים באתר. אתרים אלו יודעים שברגע שהם ישנו את הפלטפורמה שלהם מפלטפורמה חינמית לפלטפורמה בתשלום הם יאבדו המון גולשים, כלומר, המון כסף והם לא מוכנים לקחת את הסיכון הזה.